torsdag 10 juni 2010

Jag är så inåt helvete trött på folk att det inte är sant!
Ta ansvar för dina handlingar, var ärlig och behandla andra med respekt.
Är de kraven så svåra att leva upp till?
Som min psykolog sa, jag har kanske för höga kvar på andra. Bara för att jag vet vad som är rätt och fel betyder inte det att andra har samma värderingar.
Och jag har inte mött en enda person som har kunnat leva upp till just de tre kraven.
Eller krav, det är knappt det. Jag förväntar mig det betéendet hos andra och det är väl inte så konstigt.
Jag ska helt enkelt inte ha några förväntninar överhuvudtaget. Jag ska se människor precis som de är - skit. Ska acceptera det och le även fast jag behandlas orätt.
Jag har tänkt på detta ända sedan jag gick ut från den gröna porten på storgatan 1.
Jag måste sluta tro att människor är goda.
Visst alla gör misstag, men det finns ju de misstag som man helt enkelt inte ska göra.
"Jag var full." eller: "jag tänkte inte." eller kanske: "jag var inte mig själv."
Det är bara undanflykter som inte sminkar över själva sveket ett enda dugg. Jag läser de undanflykter som jag har skrivit och jag kan inte göra annat än att skratta. Man måste vara väldigt naiv som går på sånt skit. Jag är trött och jag fattar inte varför jag skriver detta här, Jag fick helt enkelt ryck och behövde ventilera.
Jaja jag är jätte trött iaf och jag måste nog sova nu... vilket inte kommer att hända. eller jo, kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar