tisdag 24 november 2009

Ett långt samtal med Josefin fick mig att se tillbaka.
Tillbaka på sommaren 09.
Hur bra allting va.
Långa sommarnätter nere vid stranden, en eld som levde på tändvätska och ingenting annat. Eller jo lite skvättar av wiskey som ingen hade så stor lust att svälja.
Iskalla öl, myggornas bett, tio fingrar, en gitarr.
Leenden och halvbra covers på milows nya singel.
Mopedresor som kanske skulle ha slutat i kaos, skogspromenader till hemliga ställen som var så fulla av minnen. Första gången vi blev tagna av polisen med åtta starköl i ryggsäckarna. Hur vi skrattade efteråt åh. Tiden då det var du och jag.
Jag kan inte sluta undra, hur det skulle vara om du fortfarande fanns kvar hos mig.
It's been a while since then. En hel höst, snart även en vinter.
Nakenbaden i svart vatten under månljus.
Skratten som klingade över vattenytan som var täckt av vit dimma.
Jag saknar sommaren 09 för första gången på riktigt länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar